Prince of Persia

Igår var jag L och I och såg Prince of Persia. Jag tyckte den verkade vara riktigt bra från trailern och detn var riktigt bra. Kommer se den igen sen när den kommer på DVD. L har tänkt köpa den, så den lär väl ses några gånger.
Jag tycker dom har gjort filmen väldigt bra, och jag gillar specialeffekterna. När tiden vrids tillbaka tycker jag var väldigt snyggt gjort.
Akrobatiken eller vad man ska kalla det, tycker jag var imponerande. Springa från hustak till hustak, hoppa från tak och svinga sig in genom ett fönster. Kan ju säga att jag då inte skulle vilja prova. Visst ser det häftigt ut, men jag låter nog helst bli.
Jag tycker Jake Gyllenhaal var väldigt bra som Dastan. Jag har inte sett så mycket med Jake, men jag tycker det var roligt att se han som tuff och självsäker. Han var häftig. Och han såg riktigt bra ut med långt, hår och skägg och kläderna. Det passade honom.
Hon som spelade Tamina, Gemma Arteron, var också väldigt bra och jag gillade hennes roll. Tycker om hennes sätt, självsäker, vet vad hon vill och klarar sig själv.
Filmen var ganska rolig också på sina ställen, tex när Tamina sa nåt till Dastan, som jag ju inte kommer ihåg, men han inte visste vad han skulle säga, när dom var i Valley of Slaves eller vad det nu hette.
Jag blundade faktiskt två gånger, och då var det ormar inlandade. Inte för att jag inte kan se på ormar, men tycker inte det är så roligt när dom ska anfalla och man får se gapet....
Gemma Arterton är tydligen 3 år yngre än mig, men ser äldre ut. Och Toby Kebbell som spelar Garsiv är ett år äldre, men ser några år äldre ut. Men å andra sidan ser jag ju ut som 18-20 och inte 27...

Jag skulle också vilja få vara med i en sån här film, men det skulle jag aldrig få. Dels är jag knappast snygg nog, sen finns det väl inte så många såna roller för kvinnor, förutom Lara Croft, men jag är inte direkt någon Angelina Jolie. Men det hade varit en rolig utmaning. Sen kanske det hade varit lite roligt med en sån roll, då man inte ser ut att vara en sån person, och det kanske hade varit lite av det roliga med filmen. men det kunde ju bli dåligt också, eftersom jag förmodligen ser alldeles för snäll ut.

Jag har låtit bli att tänka så mycket på filmen, även om jag ju tänkt en del på den. Tänker jag för mycket så kommer jag abra komma på saker som jag känner igen, och jag tror att jag kan känna igen några småsaker. Som i slutet när Dastan kastat Nizam över den lilla muren från trappan eller vad det nu var.

Hur man kan känna igen saker man inte har sett förstår jag inte, men det händer ju faktiskt ganska ofta....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback