Need to move

Jag har nylgein fattat ett beslut. Eller typ. Jag ska bara bestämma mig. Jag ska flytta. Och inte bara flytta till egen lägenhet. Jag ska flytta från stan. Jag ska bara bestämma mig först för att verkligen göra det. Och bestämma var jag ska flytta, men det blir väl förmodligen Stockholm eller nåt. Har ju i alla fall kusiner där.
För jag måste flytta om jag ska börja göra allt som jag vill göra, känns det som. Jag har hållit tillbaka mig själv alldeles för länge. Det är dags att börja göra något åt saken nu, det är verkligen på tiden. Jag blir ju inte yngre, och jag vill inte ångra en massa saker jag inte har gjort.
Men jag är ju rätt familjekär, och jag skulle ju inte bara lämna mina föräldrar utan även syrran, och och hon är ju min bästa vän. Det skulle kännas konstigt att vara helt ensam, men det är väl det jag måste göra. Vi har u som böjat gå olika vägar redan ändå. Men att vara helt ensam i en stad där man inte känner nån är u inte direkt lockande. Hade varit lättare om man flyttade med nån kompis eller hade nån kompis som bodde där, men i Stockholm har jag ju som sagt i alla fall kusiner.
Har aldrig egentliven velat flytta. Jag har ju inte så många kompisar, men är ju väldigt när min familj. Men det får lov att gå ändå. För jag måste lära mig att inte bara drömma utan faktiskt börja göra saker.
Och för min del innebär det nog att flytta....
Jag måste bara intala mg själv att jag klarar av det.....
Jag har ju i alla fall vovven...

Kommentarer
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Visst är vi i lite olika stadier i livet, men det tror jag vi skulle ha varit ändå. Vill du verkligen flytta tycker jag att du ska göra det, det blir ju verkligen en upllevelse och en erfarenhet att få klara sig själv, kanske lära känna sig själv på et tnytt sätt också. Men jag kommer sakna dig väldigt mycket om du flyttar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback