En valp med samma linjer som förra hunden

Det blir en valp i alla fall! :)
Tydligen blev det inga valpar på den andra kenneln jag hörde av mig till. Men jag kollade på andra kennlar och kenneln där vi köpte Dart. Och dom ska ha valpar nästa vecka så jag ringde dit.  Så det blir en valp i alla fall :) Så nu är jag glad igen. :)
Hon frågade om vi hade haft flat förut och jag sa att mamma och pappa köpte en valp -91 av dom. Hon frågade vad dom hette och jag sa deras namn och hundens kennelnamn. Hon kom ihåg mamma och pappa och hunden såklart. Och tiken som ska ha valpar är släkt med Dart. Och hanen, om man gick tillbaka en bit i stamtavlan var det tydligen också en hund från den kenneln. Jag har tänkt förut att vad roligt det hade varit med samma linjer, och nu blir det ju det. Tiken är tydligen väldigt vänlig och snäll, och hanen också. Så det blir ju bra. Men det är ju flatcoated retriever i ett nötskal eller vad man ska säga. Väldigt snälla och vänliga. Ska bli så roligt att få ha hund igen. Jag längtar verkligen.
Valparna skulle komma nån gång tisdag-torsdag och hon tyckte jag skulle ringa och höra om valparna hade kommit. Så man får väl ringa på torsdag och fråga om valparna har kommit. Och sen vänta några veckor innan man åker dit och tittar på dom. Så får man se vilken det blir. Vill ju helst ha en hane, så vi får väl se hur många det blir.
Men det ska bli spännande.

Kommentarer
Postat av: Mochride

Jag vill också ha :)

Postat av: Marina

Åhhhhhh vad kul!!!!!!!!!

2009-10-20 @ 12:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback