Skrota bil

Var till Myckle igår till en liten verkstad för att visa bilen som jag krockade med. Han sa att det gick laga, men var för mycket för att försäkringsbolaget skulle betala för det. Så förhoppningsvis får jag lite pengar istället då... Men han sa att det är lite krångligt när det är bådas fel och så där, men Dina Försäkringar var bra att ha att göra med, så förhoppningsvis får jag nåt i alla fall.
Mamma och pappa frågade vad det skulle kosta att laga bilen och det skulle visst gå på typ 20 000. men det hade vi redan räknat ut, att det skulle ligga där nånstans. Bara att lacka om skulle kosta 7 000... Kollade om lite reservdelar men allt som allt skulle man väl ändå hamna runt 14 000 i alla falll, på delar och lackering... Och det blir för mycket, för jag får itne ens det om jag hade sålt bilen.
Så när man får höra från försäkringsbolaget så bär det nog av till skroten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback