Ska vara på tävling

Var i Ragvaldsträsk i förrgår och delade ut lappar. Vi körde på och visste typ inte var vi var nånstans... Men man är ju aldrig ut i byarna, och det var väldigt länge sen jag var i Ragvaldsträsk. Vi svängde där det stod Hemvattnet, för det ska tydligen finnas en travtränare där, men vi hittade bara mindre stall. Innan vi svängde mötte vi två som var ute och körde, och när vi var i Hemvattnet så mötte vi dom igen. Strax efter så fanns det en liten korsning där man kunde svänga höger så vi tänkte att dom kanske kom därifrån, emn vi fortsatte i alla fall rakt fram. Sen kommer vi tille tt stall och mamma stannar så jag kan lägga lappar i brevlådorna. Jag ser att det finns nån lapp där och ser sen att det är min lapp. Vi har kört runt.... Mamma kände inte ens igen sig och det gjorde väl inte jag heller först, men när jag såg att vi redan lämnat lappar där kände jag ju igen mig. Mamma kom inte ens ihåg att vi svängt av till Hemvattnet fast hon sagt att det stod det på skylten... Vi fortsatte i alla fall rakt fram sen så vi kom ut i alla fall.... Annars vet man inte hur vi ahde kört.. vi ahde säkert kört runt igen.... :)

Det lönar sig i alla fall lite att lämna lappar i brevlådor. Ringde en kvinna igår som har islandshästar i Ragvaldsträsk. Det ska vara en tävling där i maj och hon sa att jag gärna fick komma då och visa upp mig och berätta lite om vad jag gör. Så det ska bli roligt och intressant. Det är en ganska stor tävling där det komemr folk från Luleå, Piteå, Umeå och säkert fler ställen så det borde ju finnas nån som är intresserad i alla fall. Några kunder ska man väl få tycker jag.. Så Heart and Hand fara på tävling :) Nu är det ju bra att jag har kläder också. Så kan man i alla fall ha jackan på sig.,
Pratade med en karl om Hästgalan eller vad det nu hette, men han har inte hört av sig så jag vet inte.. Var väl som meningen att jag skulle vara med på det också, men jag hittar inget om det. Vet inte var vi var heller när så det är ju svårt att leta upp nummer och ringa... Annars måste man ju åka dit igen. Men han tog ju ett visitkort så han har ju mitt nummer och sa ju att han skulle ringa.
Men jag ska ju i alla fall på islandshästtävlingen, och det ska väl förhoppningsvis ge lite kunder.

Kommentarer
Postat av: mochride

Hoppas det blir mycket jobb då! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback