Så långt bort

Sitter och tittar på hästannoner på HästNet. Kan inte låta bli även om jag inte ska ha nån nu... Måste ju få ett annat jobb först... Vilket förmodligen kommer ta några år eller så... Som det är nu kommer man ju knappast få nytt jobb särskilt snart i alla fall.
HIttade en jättesnygg arabhingst. Vill inte ha en hingst men... Han var så fin. Och står i Värmland så klart. Hittade en annan väldigt fin arab också, ett sto.Som också stod i södra Sverige, så klart. Alla araber jag hittar, nästan står så långt bort. Typ ingen här uppe. Jag vill inte åka mer än 40 mil för att titta på en häst och vägrar köpa häst osedd. Men arabhingsten verkade intressant. Om han bara stått typ 80 mil närmare eller nåt..
Och Norrland är ju så stort... Sundsvall är ju en bit också, även om det är typ 40 mil. Men det är ganska långt att åka för att titta på en häst. Vi har pratat om en radie på typ 20 mil, men det kommer säkert bli mer. Har ju hittat en häst som står mellan 30 och 40 mil bort... Så vi får väl se hur det blir sen...
HAde gärna haft en arab, dom är så fina. Men jag ska ju helst hitta nån häruppe, och det är minsann inte lika lätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback