Fattig, fattigare

I need a job! Jag behöver det verkligen! Men var söker man jobb nu? Har sökt på några ställen, men det handlar väl mest om sommarjobb... Jag vill inte ha sommarjobb. Jag vill ha jobb!
Man lär väl itne få nånstans där man har sökt heller... Eller det bli väl säkert i så fall sommarjobb.... Men jag behöver pengar nu! Och vill ha. så man kan göra nåt!
Jag vill ha en häst... Bara för att vi bestämde att jag skulle få köpa häst, har jag inga pengar och kommer förmodligen inte få nån häst på flera år. Jag vill ha nu! Har ju velat ha det i minst 10 år. Men jag ska väl itne få det på typ 20 år eller nåt... Hittat en, eller det är ju flera egentligen, som jag skulle vilja åka och titta på..... Men vad ger det... Jag har ju knappt pengar så jag klarar mig... Tur man har underbara föräldrar som hjälper mig. Men det gör det ju ändå inte lättare, när jag tjänar så jäkla dåligt, och jobbar så lite.... Jag måste verkligen ha ett annat jobb, så man får ut en normal lön.
Att ha eget företag går ju bara inte... Det var ju verkligen inte bästa tiden att starta ett företag, men det visste man ju inte då.... Men om jag inte varit så jäkla envis och velat starta på en gång hade man ju kanske i alla fall haft lite pengar nu.... Hade förmodligen ändå itne kunnat ha häst, men jag hade väl förhoppningsvis fått stämpla iaf, och fått kanske en tusenlapp mer i månaden.... Och kanske, men bara kanske, kunnat spara i alla fall liiite pengar varje månad... Nu kan jag ju inte ens spara...
Om jag hade en ordentlig lön, eller åtminstone en normal lön så hade man ju kunnat ha kvar företaget och ändå ha kunder, om man skulle få ngåra, på kvällar och helger.... Som det är nu vet jag inte om jag kan ge det ett halvår till... Måste nog göra om det till hobbyverksamhet fortare än så... Som om det skulle göra nån skillnad... förutom pengamässigt.... Men då kan jag ju heller inte göra reklam för mig.... MÖ och AD kan väl ändå inte ha ALLA redan?
Inte kan jag låna pengar heller.... Och inte kan jag ha egen lägenhet... för då behöver jag bostadsbidrag och socialbidrag som betalar allt för att jag ens ska kunna leva... Jag skulle aldrig ha stannat kvar där så länge! Jag skulle ha sökt anant jobb när mina föräldrar tyckte jag skulle göra det så jag skulel få jobba mer... Men förut jobbade jag ju hyfsat mycket i alla fall.... Nu jobbar jag ju knappt... Och det är inte bara för att det är dålig ekonomi... det är för att praktikanter räknas som personal fast dom inte ska det......
Det måste hända nåt!!! Jag måste få pengar på nåt sätt!!  Så jag akn få göra NÅT av det jag vill.....
AAARRRRGGGGHHHHH!!!!

Kommentarer
Postat av: Toffs

Åka utomlands och jobba som hästmassör?? Ta kontakt med någon svensk travtränare i typ Italien eller Frankrike, de brukar vara glada över att få svensk personal.. Och du kan ju häst. Sen gäller det ju att skapa sig ett namn. Sätt upp flygblad på travbanan, på ridskolor och även på mataffärer. Så kanske din verksamhet kan få sig en knuff framåt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback