Kevin Borg / Ace of Base

Igår var jag på Stadsfesten, både på dagen och på kvällen.
På dagen spelade Kevin Borg och jag gick så klart för att se han. Syrran följde också med. Hon gillar han ju också. Han var jättebra och jag tycker det var kul att han kom för att spela på Stadsfesten, så man fick se han live igen. Det va rju så kort när han och två till från Idol var på ICA Maxi och körde några låtar.
Han körde några låtar från skivan och några låtar från Idol. Och en Michael Jackson låt, som han också gjorde bra. Jag blev jätteglad när han körde Living on a prayer, för jag gillar den låten och han gör den så jäkla bra. Och det var fler som gillade den :) Jag gillar när han sjunger med rockigare röst, han är så bra då!. Och man fick höra lite av den rösten i andra låtar också, och det tycker jag är bra.  Blev taget lite kort, men på en del blev det lite för mycket zoom så det blev lite suddigt. Men det går zooma ganska mycket, så fast vi stod halvlångt bak så kunde man ändå få rätt bra kort. Och det är ju alltid bra.
Jag hoppas han kommer och spelar på Stadsfesten fler gånger. Eftersom han är väldigt bra, och för att det blir så nära då :) Då måste man inte åka till Stockholm för att kunna se han. Och han drar nog ganska mycket folk också. Tycker det verkade vara en hel del somo var på torget för att se han, och i varierande ålder. Men tonårstjejerna, eller i alla fall en del av dom, stod ju så klart längst fram. Ibland skulle man vilja vara lite yngre så man kan flippa ut lite så där som dom gör ibland :) Men det känner man sig för gammal för :)

På kvällen gick jag med MW och A. Vi gick runt lite bland tälten och såg pyttelite av Krutov, bara för att vi kom lagom till dom skulle ha paus. Sen andra gången vi kom till det tältet hade dom redan tagit paus och vi gick innan dom började spela igen. Men dom är väldigt bra, så man går ju på Stadsfesten nästan lika mycket för att kunna se dom.
Vi såg det mesta av Ace of Base spelning. Jag hade väl egentligen inte tänkt så mycket på att se dom, men A hade aldrig hört dom har jag för mig, så han ville se dom. Och dom var faktiskt rätt bra. Jag lyssnade ganska mycket på dom när jag var yngre och har en skiva med dom, så det var ganska kul att höra låtar som man tyckte om då. Lucky love, All That She Wants, Don´t Turn Around, Life Is A Flower....

Jag börjar känna mig gammal.... Jag fick on i ländryggen. Det är väl låsningen som spökar antar jag, även om det var en lätt låsning... Men det känns mer och mer så jag måste försöka göra nåt åt det... Fick on i höften också och det gick ner en bit på låren, och så så klart ont i fötterna. Men ont i fötterna får man väl vänta sig när man bara står i flera timmar...

Kommentarer
Postat av: Weronica - Med livet som insats

Sv; Du har nog rätt :) han var speciell - är speciell.

Postat av: Ulrika

Vilken jättefin blogg du har :D Gå gärna in och kolla på min fansite om Kevin Borg :)

http://nogg.se/kevinborg4ever :)

2009-07-24 @ 21:37:22
URL: http://nogg.se/kevinborg4ever

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback