Nyårsrevy

Var på Nyårsrevyn igår med syrran och K. Har aldrig varit på det förut, men sett Lövångersrevyn på video eller nåt nån gång.
Men det var superkul.
En av dom i bandet var på hotellet och spleade på julfesten. Vet inte om han har varit där fler gånger med samma band men det kan ju tänkas. Jag har ju inte alltid sett så noga på dom som ska spela så.. Vet bara att T är där med jämna mellanrum.
Jag skulle nog faktiskt  kunna se revyn igen. Den ska ju tydligen gå ända till februari, så kanske man se den med M och I i alla fal... Eller så väntar man helt enkelt till nästa år... Det kostar ju ändå 300... fast det är väl lite billigare sen, men ändå typ 250 eller nåt. Men showen är ju ändå nästan 2.5 timmar minus paus.
I år var det Henrys Sjukstuga. Och den där sjukstugan hade nog inte jag velat vara på.... men kul var det! :)
En liten pojke som pratade med en receptionist typ som inte kunde komma på vad det hette när mamma och pappa låg på varandra eller hur det nu var. Den här receptionisten försökte förklara och skulle förklara så enkelt han kunde när den här lilla killen kom på att det hette våningsäng.
Och så var det en annan liten kille som var helt uppe i varv och hade nån typ av bil som han körde omkring med. Han hade skjutsat nån liten tjej också nån gång. Och så hade han och brorsan eller vad det nu var, kört ikapp innan dom krockat - med mamma, efter 6 meter.
Och i slutet, när det var "Emma". Hon tyckte att eftersom man besiktigar bilen och kollar igenom den en gång per år så kunde man ju göra samma sak med oss, och jämförde en i bandet med en bil. Det var jätteroligt.
Jag och syrran pratade om att höra med M och I, i tid den här gången, om dom inte vill följa med och se Nyårsrevyn nästa gång. Annars får man väl höra om dom inte vill se nu nån gång. För jag skulle kunna se den igen faktiskt.
Dom är jätteduktiga och jätteroliga. Och så händer det ju ibland saker som inte står i manus. Som när M halkade på det våta golvet och föll, och när dom tappade bort sig efter att "Bert Karlsson" kom.
En jättebra show som dom gjort ett mycket bra jobb med tycker jag. Kan ju inte vara jättelätt alla gånger att skriva roliga saker. Och göra det så roligt som dom har tänkt att det ska vara. 

När vi kom hem spelade vi Sant eller Falskt med amma och pappa och det var rätt kul. Ibland är det ganska svårt att gissa om nåt är sant eller falskt. Vissa saker är så knäppa att dom bara måste vara sanna och andra är så konstiga att dom måste vara falska. Typ.
En gång när det var syrrans tur så satsade hon men la inte fram nåt av sant eller falskt-korten, och hon läste inte ens frågan. Jag, hon och mamma började skratta och jag och syrran hade lite svårt att sluta. Jag vet inte, vi kanske började vara trötta då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback