Snö till vansinne

Det började snöa igårkväll, och snöade hela natten antar jag. Imorse snöade det då. Och blåste. Typ halv storm. Och så var det väl - 10 grader...
Jag och mamma gick ut på förmiddagen och skottade. Det var väl en så där 3 dm snö... Så det tog en stund att skotta..
For till jobbet vid halv 1 för att få massage. Det var väldigt skönt, men gjrode väldigt ont på en del ställen vid axelpartiet. Men det är ju bättre nu då.
Dom hade ju plogat lite på förmiddagen, men det hade dom ju kunnat få göra igen. Det är ju inte alltför kul att köra när det blir slirigt. Så jag förstår ju att pappa tyckte jag skulle ta bussen, men orkade inte när jag bara skulle till jobbet en stund.
Och sen när jag kom hem igen var det bara att skotta igen. Jag och pappa gick ut och skottade hela uppfarten igen. Sen var det bara att gå till grannarna och skotta där eftersom han lovat att göra det om det skulle snöa när dom är borta.
Så jag har skottat 3 gånger idag. Roligare dagar har man ju haft.
Våran uppfart har blivit skottad 3 gånger idag. Och det syns ju inte ens att man ahr skottat. Men om vi inte gjort det har man väl inte kommit utanför dörren....
Och när pappa kommer hem från jobbet imorrn är väl det första han går göra skotta....
It´s insane...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback