Money money money must be funny

Ja om man hade pengar. Mycket pengar, eller pengar mer än bara så man klarar sig. Jag har tur som ahr så bra föräldrar som inte kastar ut mig bara för att jag är 25 år gammal och fortfarande bor hemma. Som lånar mig pengar när jag själv inte har tillräckligt.
Jag vill ha pengar! Show me the money! Give me the money!
Nån gång, bara en gång, skulle jag vilja ha PENGAR. Få veta hur det känns att ha pengar. Att kunna göra det man vill göra, fara dit man vill fara, och bara... ha pengar och inte behöva oroa sig för att inte ha, inte kunna göra nåt...
Bara för att det är bestämt att jag ska få köpa häst kommer det ändå ta flera år till innan jag verkligen har en egen häst.. Bara för att jag har ett så jäkla dåligt betalt jobb och bara jobbar extra.... Men inte ens när jag jobbar mycket får jag ju en bra lön... Och hur ska man kunna hitta ett nytt jobb nu? Nä man får väl vara glad för det man har... Och alla pengar man inte har...
Jag har ju fan int ens råd att låna pengar! Och skulle inte få det heller eftersom jag inte har ett fast jobb... Jag komemr aldrig få en häst, en hund, egen bostad... Ja egen bostad ska man väl kunna ha nån gång förhoppningsvis... men det andra får nog glatt lägga sig på hyllan till jag är 40 eller nåt.. Jippi!!! NOT!!
Jag vill inte vänta så länge med saker.. Jag vill inte spara själv till en häst för då kommer jag verkligen inte ha nån förrän jag är typ 40...  Jag vill ha en häst nu.
Jag vill få komma igång med företaget, få kunder, tjäna pengar.... Kunna ha en häst... Jag vet att jag skulle bli hjälpt av att ha en egen häst. Folk skulle känna till mig på ett annat sätt då, se min häst och kanske undra nåt om den/mig.. Jag skulle i alla fall märkas på ett annat sätt..
Jag vill låna....  Får typ låna av mormor och morfar och kanske få ta det i den takt man kan... Eller låna av K... men det är ju samma sak där.. man vet ju inte hur fårt man kan betala tillbaka....
JAG VILL HA PENGAR!!!!! NU.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hehe jaa det kanske du har rätt i! jag trivs bäst i snedbena, har aldrig riktigt vågat gå ut i mittbena för att det är så svårburet.. Men i see your point! Ha en trevlig kväll =)

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback