En bra valp (/Saknad)

Såg ett bra avsnitt av Mannen som talar med hundar där han hade ett litet specialprojekt med valpar. Det var 4 valpar av olika raser som han skulle få lunga och balanserade. Det var väldigt nyttigt och itnressant att se.
Mamma sa att vi måste ha gjrot ganska mycket rätt med Dart egentligen. och visst gjorde vi det. Visst gjorde vi misstag ibland, men det gör väl alla, men vi gjorde också mycket bra. Han fick sitta innan man gav honom mat, och man kudne utan problem ta ifrån honom matskålen igen. Han fick ofta vänta innan man sa till att han fick gå ut när man skulle på promenad, även om han ibland fick gå först ut.
Men vi har sagt det så många gånger, han var en toppenhund, ett praktexemplar :)
Har tänkt på han så många gånger nu när man ska köpa hund och har tittat på valpar. Jag vill verkligen ha en sån hund igen, som var så underbart snäll, aldrig varnade på nåt sätt, inget nyp, aldrig morrade, ville han inte vara med så gick han. Han var jättegosig och man kunde nästan inte ligga på golvet utan att han kom och la sig bredvid en, gärna tätt intill.
Han var verkligen så bra, och jag hoppas man får en lika fin hund igen. men en sån hund får man nog bara en gång. men jag är säker på att denna hund också blir väldigt bra. Men man får akta sig för att jämföra. Jag vill verkligen ha Dart tillbaka, och kan djur återfödas, så vill jag att han gör det. Som min valp. När jag tittat på valparna har jag tänkt tanken att man inte ska tänka på Dsrt, inte försöka se nåt av han i valparna, och det kan man ju inte göra. Se nåt av han i valparna, för det är ju helt andra hundar.
Men han var bäst. Simply the best.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback