Inte roligt att köra i dimma

Igår var jag till min medryttarhäst. Jag och stallägaren red ut tillsammans och det blev mycket längre än vad jag ahde tänkt från början, men hästen var fortfarande pigg när vi kom tillbaka så det var inget han tog skada av.
När vi närmade oss stallet såg jag att det hade börjat bli dimma där hagarna är, och kanske en kvart senare när jag gick ut med hästen till hagen var det ännu mer dimma. så det blev att köra försiktigt hem. Man såg typ ingenting och det var riktigt obehagligt att köra. Men jag var ju ensam så då har man ju inte så mycket val. Det går ju inte säga "du får köra" när man är ensam. Det blev bättre när man kom till stan och mitt i stan var det typ ingen dimma alls, men när man kom lite utanför igen var det nästan lika mycket dimma som tidigare.
Tur att jag inte har jättelångt hem från hästen, men det är ändå ca 1,5 mil dit, och det är långt när det är jättedimmit. Det är verkligen inte kul att köra då.

Kommentarer
Postat av: Mochride

Låter inget kul, men du kom ju hem ordentligt i alla fall.

Har inte behövt köra i dimman, men har cyklat i den och det är inte särskilt kul det heller. Man ser ju typ ingenting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback