Kärlekstema i Idol

Det är alltid roligt med kärlekslåtar tycker jag. Däremot kanske inte alla låtar igår riktigt var kärlekslåtar, eller i alla fall inte för mig, men det beror väl på hur man vill tolka det.
Robin B tycker jag var riktigt bra i båda sina låtar. Jag håller med juryn om att han blivit bättre och jag hoppas det håller i sig till nästa gång, för han var mycket säkrare på scenen den här gången i första låten. Fields of Gold gjorde han också välidgt bra. Det var nog ett av hans bästa framträdanden.
Kevin var bra som vanligt. Men han är alltid bra. Han kan inte vara dålig. Och det är så roligt att se hur glad han blir varje gång juryn säger att han är bra. Visst skulle man ju bli jätteglad, det vore ju konstigt annars. Men det är som att han inte riktigt förstår hur bra han är. Och han verkar så ödmjuk. Han gjorde båda låtarna bra. Själv hade jag nog valt When you look me in the eyes, för det är den ultimata kärlekslåten för mig just nu :) Den är så vacker! :) Men If tomorrow never comes är ju också bra :)
Johan. Har aldrig förstått vad han gör där. Kommer aldrig förstå varför han fick komma med. Han kan inte sjunga! Nu har ju till och med juryn börjat säga att han inte är tillräckligt bra, verkar det ju som. Men han är inte bra. Hoppas verkligen det är hans tur att åka nästa gång. Det skulle ha varit han och inte Robin E som åkte förra gången. När dom gjorde duetten märktes det ju tydligt vem som kunde sjunga och vem som inte kunde.
Anna har jag gillat ibland. Vissa låtar har passat henne och hon har gjort dom bra, men oftast tycker jag inte hon varit så bra. När hon sjunger lågt blir det för mörkt. Gillar ändå inte riktigt så där mörka röster. Förstår inte riktigt storheten med henne. Så det var hennes tur att åka.
Alice var väl inte på topp igår, men jag tycker ändå hon gjorde bra framträdanden. Because of you hade jag väl kanske inte riktigt tänkt som en kärlekslåt, men som sagt, det beror väl på hur man tolkar den. Och gör man inte hela låten kan det väl bli det... Hon gjorde Crazy in love mycket bättre än jag trodde hon skulle göra. Det är ju en svår låt och jag är ganska säker på att jag inte hade klarat av den. Så jag tycker hon gjorde det jättebra även om inte riktigt hade någon glöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback