I want a horse

Tittar på hästannonser. Kan inte låta bli. Jag vill verkligen ha en häst. Och gärna nu. Om man hade lite mer pengar. Om man visste hur mycket man får jobba sen, och om man får vara kvar. Så man kunde låna.
Visst är det mycket jobb med hästar, men det är väldigt roligt med hästar.
Och jag har velat ha en egen häst sen jag började rida typ. Så i 18 år i stort sett...
När jag provred den första hästen frågade ägaren min kurskompis hur länge jag ridit. Och när hon sa typ 17 år blev hon jätteförvånad. Men det är väl inget som säger att man har/haft egen häst bara för att man ridit i flera år? Det finns nåt som heter pengar som spelar en stor roll i det hela. Och tyvärr har somliga (jag!) inte tillräckligt med pengar.  Jag ska ju ha råd att ha hästen, inte bara ha råd att köpa den.
Hittat flera hästar jag skulle vilja kolla på, men inte ens nu när jag ska få köpa häst, snart förhoppningsvis! löns det ringa på nån eller åka och titta på nån, för jag kan ju ändå inte ha nån nu....... Tid skulle jag säkert kunna ha. Men när man aldrig vet hur mycket man jobbar  och hur mycket man får i lön är det svårt att veta hur mycket pengar man har varje månad, och ännu svårare att veta hur mycket man kan lägga undan eller spendera....
HIttat en riktigt fin häst i Bergsbyn, en Frieserkorsning. Men det löns ju inte ringa på den för jag ska ju inte ha den...
Men jag skulle vilja få fara och kika på lite hästar igen, har ju abra kollat på två stycken och det ar ju under utbildningen....
Men efter jul nån gång åtminstone... kanske man kan börja kolla på riktigt igen. Hoppas jag...
Kan ingen vara så vänlig och ge mig en häst?


Kommentarer
Postat av: anna

jag tror också kevin vinner, men han är lite väl tråkig för min smak. han är verkligen superduktig men han har ingen riktig image eller stil. han smälter ilksom in överallt vilket jag tycker är lite tråkigt.

Postat av: anna

jag håller med dig om att kevin gjorde living on a prayer grymt bra! men sån röst har han ju aldrig haft igen =/ han blir lätt för smörig. jag vill höra hans rockiga sida.

2008-11-21 @ 19:30:41
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

jag tycker han är tråkig hur som, men ja. sk abli kul att se ikväll iaf :) roligt tema!

2008-11-21 @ 19:35:44
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

verkligen :) nu ska jag ta paus från datorn och slå på TVn.

2008-11-21 @ 19:50:08
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback