Step 1

Permanentade om håret idag. Blev lite större lockar faktiskt. Hoppas det hållr i sig. Just nu ser det rätt bra ut i alla fall, även om det är lite bättre på vänster sida än höger. Som vanligt. Måste ha mer nött hår eller nåt på höger sida.

Va en liten sväng på stan efter det eftersom jag skulle på Start för rådgivning typ en och en halv timme efter det.
Det var riktigt bra, eller det kommer bli bra iaf. Min rådgivare var riktigt bra och väldigt trevlig och tycker det här ska bli spännande. Och det det är väldigt bra att jag jobbat ihop pengar själv för att kunna gå utbildningen. Och så tyckte hon att jag hade ett bra namn :) Pappa tyckte tidigare att det var bra men inte sa nåt om det jag gör, och det gör det ju inte, men jag komemr ju ha Fysioterapeut för häst under, och då förstår man ju. Men han har väl inte riktigt gillat det ändå. Men det är det enda namn jag kommit på och det är det jag vill ha. Min rådgivare tyckte jag skulle ringa till Bolagsverket och fråga om man kan få det prövat nu och registrerat sen så är det klart när jag ska starta på allvar. Men inte göra det nu typ, och inte skaffa F-skatt sedel, för då ha rjag företag nu och kan itne få starta eget-bidrag. Inte för att jag kommer få mycket pengar om jag får bidrag, men som hon sa är det ju i alla fall lite pengar...
Det känns som det är ganska mycket att tänka på, men mycket gör man ju ändå under tiden, när man har startat. Att komma igång tror jag egentligen inte är så krångligt även om det kanske verkar så. men det är ju en del saker at tkolla upp, tex vad en revisor kostar. För det kan ju vara bra att ha, speciellt i början. Men jag vill ändå lära mig lite om bokföring, så jag vet det grundläggande i alla fall. Men det kommer nog det också.
Nu ska jag snart börja göra lite reklam om mig iaf, så alla som känner mig och har häst eller känner nån som har häst, tipsa om mig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback