Inte dåligt!

Var på stallet igår och då träffade jag ju såklart P, eftersom hon brukar köra på osdagar. Sa att jag inte kommer imorrn (idag), eftersom jag måste plugga. "Men du måste! En liten stund. JAg får inte se dig på 2 veckor!" Så jag s att jag kommer en liiten stund. Så jag gick dit och pratade lite henne. Hon ska till Skåne i 2 veckor och vara hästskötare åt en fyrspannskusk, har jag för mig han är. Tycker det är jätteroligt för henne! Och roligt att bli erbjuden nåt sånt där, som A också blev. Han (kusken) hade ringt till henne och undrat om hon ville vara hästskötare åt han i 2 veckor. Tänk om man kunde få bli erbjuden nåt sånt där nån gång. Men jag känner för lite hästmänniskor och dom vet inte vem jag är.. Så det kommer knappast hända... OM jag skulle få den chansen nån gång, så skulle jag vilja få bli erbjuden att hjälpa till med en knepig häst.  Men jag kommer inte hitta en Alexia igen. och ingen lär väl hitta en sån häst åt mig. Ingen kommer säga kan inte du prova med den hästen.
Men ingen vet hur jag är med knepiga hästar och hur jag rider såna, eftersom om sagt, ingen vet vem jag är.
Jag hoppas I gör som jag vill och sätter mig på Sir M nån gång om han är med i våran grupp nåt mer. Jag sa ju att jag vill prova han, så jag hoppas jag får det. Han är ju svår, men det är ju det som är det roliga, och om jag ber att få ha han, så måste jag ju tro att jag klarar han.
Eftersom man bara är ridskoleryttare så märks man ju inte lika mycket. Ingen skulle tänka på att be mig om det kom en knepig häst, eller om nån hade en sån. Knappast ens om dom kände till mig.. I alla fall inte i första hand. Man skulle ha tävlat mycket mer, så amn syntes mer, och fler känd till en...... Även om ridlärarna kanske tycker att jag är rätt bra, så skulle ingen tänka på mig om det var nåt.......
Men jag är jätteglad för P, och hoppas det går bra för henne. Och har hon tur kanske hon skulle få stanna längre lät det som. Kommer jus akna henne medan hon är borta, men hon kommer ju hem igen! Hoppas jag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback