"Orkar inte mer"

Va och red idag. När jag kom dit kände ag att det luktade bränt igen, som i fredags eller när det nu var. Så E`s pappa tittade på min bil, och upptäckte att det var nåt med däcket typ, eller bromsplattan eller nåt. Fälgen var i alla fall väldigt varm. Men han fixade det medan vi red, så nu ska det väl vara som det ska. Hoppas jag :)
Vi red lite runt byn och in i skogen som vi brukar. Blev lie trav och lite galopp. Kände när vi travade, för han var rätt framåt, att om jag skulle ställa mig upp så skulle han falla i galopp typ på en gång. Men han fick ju som han ville efer ett tag :)
När vi var på hemväg och var på lägdan eller vad det nu kallas, så stanade Peppe lite, sen började han gå igen. Och sen stannade han igen, och plötsliggt så låg han! Med E fortfarande på ryggen. :) Vi skrattade jättemycket. Det såg så roligt ut. Det var ungefär som han inte orkade gå mer fast vi nästan var hemma :) Men han ville rulla, med sadel och allt på sig. När hon ställt sig igen och drog lite i han var det som att "fick jag inte rulla?" Han har visst gjort så där nån mer gång. Han smög sig liksom ner och det var väl delvis det som gjorde det så roligt :)

Kommentarer
Postat av: Mochride

Det där hade jag velat se :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback