Ben, ben och ännu mera ben!

Ben, ben, ännu mera ben och en jäkla massa ben!
Gått igeno lite av skellettet, började lite igår. Och sent igår kvll fick vi en bok, Abc of the horse. Där det är skelletet, ligament, muskler, stretchning, fast det var "förbjudet att läsa", det var tydligen inget bra. I alla fall itne som vi komemr att lära oss stretcha sen.
Men i alla fall. Tittat lite i boken och idag nör vi hade vikare, en tjej som gått både hästmassage och människa, så gick vi igenom mer av skellettet och olika ben och så där. Och det är hur mycket som helst egentligen. Allt på engelska och latin... Kan ju inte påstå att det känns som man kommer kunna det sär nästa gång man komemr hit... Men jag hoppas verkligen att nåt har fastnat då.... Man ska ju veta allt det där utantill när man är klar om 29 veckor,.... Huvaligen......
Fick göra som små tester idag och lite ha rju fastnat, även om det inte är mycket än, men det har ju bara varit 4 dagar än.... Jag blandade i alla fall ihop typ alla ben  när vi skulle skriva vilka ben som utgjorde olika leder, fast jag skrev det ju på latin. Om jag skrivit på svenska har det väl kanske blivit lite lättare. Eller det vet jag ju att det hade....
Ska läsa i den där jäkla boken sen och se om man kanske kan få in nåt... Sen blir det läsa, läsa läsa när man kommer hem...
Tydligen hade vi igår gtt igenom 40 gymnasiepoäng eller nåt. Alltså på 3 dagar... Oj oj oj.... Man har verkligen det man gör när man kommer hem...Tur att jag bara ska jobba 3 gånger i veckan... Kanske måste säga 2 nån gång....
Har ju kompendiet att läsa ur också till nästa gång. Och då blir det ju ett litet (eller stort) prov för att se hur myckt man har lärt sig. Jag hoppas verkligen att saker fastnat då så man inte känner sig alltför dålig... Jag har ju ändå tänkt jobba med det här sen..
Men lite orolig kan man ju faktiskt känna sig nu så här i början...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback