Stockholm International Horse Show

Blev lite stressigt när vi hämtade P vid Globen i fredags, men alla skulle ju fara typ samtidigt och vi åkte med sista tåget. Eller det skulle tydligen komma ett 20 min senare, men det visste vi ju inte då. Men det vore ju konstigt om dom inte sätter in extra tåg en sån där gång. Det är ju x antal tusen som ska hem därifrån...
När vi kom till vandrarhemmet var det bara att gå och lägga sig eftersom vi skulle upp vid 7 nästa dag för at spendera hela dagen i Globen. Andra dagen för P så hon fick ju se vissa nummer igen, så en del saker hade hon vl sett typ 4 gånger... Men även om det blev lite repris var hon nog lika glad för det :)

Det var inte så farligt trångt på t-banetåget, men alla ser ju inte första showen. Det var ganska tomt men hade tydligen varit kring 4000 som sett den. Det var dressyr på förmiddagen och det är väl alla i och för sig inte intresserade av. Det är ju mer folk som ser på eftermiddagen och kvällen, men då är det ju mer show och fart och fläkt.

Det var westerntema den här gången. Nån ridskola eller nåt hade satt ihop ett litet nummer om en indiantjej som blev biten av en orm. Det var ganska roligt. Och så var det en vagn som delade sig. Det såg först ut som en vagn som drogs av två hästar. Dom körde mot en totempåle och där delades den. Hann inte med att ta kort första gången, men det var med på kvällen också.
Det var ett gäng westerntjejer där också som visade lite trick på hästryggen. Var riktigt roligt att se, men nog inget jag vill prova själv... Eller i alla fall inte i det där tempot, men det är ju fart man behöver...

Det var hoppning, 1.40 och 1.50- Höjder jag inte vill proba på. Absolut inte nu. Har hoppat 1.10 nån enstaka gång. Känns nog högt för tillfället... Annars ska jag en jäkla bra hopphäst emd lagom fart och som inte sticker vare sig före eller efter hindret.. Men det är kul att se på. När Withaker (sp?) x 2 hoppade var det måånga kort som togs. Speciellt när dom skulle hoppa ett hinder. Tur att inte hästarna bryr sig om det. Annars skulle det kunna gå riktigt illa...

Det var också körning, som det av nån anledning inte var förra året. Maratonkörning är alltid kul att se. Hejade på Fredrik eftersom P varit hos han och jobbat och eftersom hon hejade på han :) Det gick ganska bra, blev 3a tror jag. Sen körde han och Tomas sexspann i mörker, med lampor på hästarna. Alltid så fint.

Köpte faktiskt lite saker på mässan den här gången. Som jag inte behöver än, men förhoppningsvis SNART. Köpte ett schabrak och benlindor. Tänkte jag skulle passa på och börja köpa lite saker till häst som jag förhoppningsvis har snart. Som P sa blir det ju så dyrt om man ska köpa allt sen när man köper hästen.

Jag är ingen tävlingsmänniska, och är inte känd och har inte värsta toppenhästen som kan allt det jag vill göra. Kom fram till att jag behöver typ 3 hästar. En till trav, en till engelsk ridning, och en jag kan rida western med... Hade varit roligt att prova på i alla fall. Blev ju lite sugen under utbildningen och man blir det ju ibland när man ser på det också.. :) E, kan du ge mig distanslektioner?
Mene ftersom jag inte är/har nåt av det där, så kommer jag aldrig vara med i Stockholm International Horse Show, även om jag skulle vilja. Och eftersom jag inte bor där och rider där så är möjligheterna minimala...

Är förresten glad att jag köpte en digitalkamera innan vi åkte. Tog typ 325 kort eller nåt. Kanske inte ska framkalla alla men...
Är bra ljud också när man filmar, så jag ska nog få ihop nåt jag kan lägga på youtube. Och sen kommer väl alla såga min sång....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback