Orättvist mot Kevin!

Lite sent, men jag har inte hunnit skriva tidigare. Jag är så glad att Kevin vann! Det förtjänade han, för han var faktiskt bäst! Han visade att han klarar alla typer av genrer. Pop, musikal, rock, rap. Han är en naturbegåvning, melodifestival eller inte.
Jag tycker det är väldigt fånigt faktiskt. Visst, han har varit med i Maltas melodifestival tidigare, men det har inget med Idol att göra. Och han är inte (var) arbetande artist, han hade inte skivkontrakt. Och man blir inte artist bara för att man är med i en melodifestival.
Jag tycker det är orättvist mot han, väldigt orättvist faktiskt. Kevin är den som varit bäst i Idols historia. Den som vissat mest bredd. Till skillnad från tex Johan Palm som bara kan rock. Och som inte sjunger bra för fem öre.... Inte i mina öron i alla fall.
Kevin har aldrig hängt löst, han har fått bra kritik, helt enkelt för att han är så bra. Han hade klart den bästa rösten, även om Robin E också sjunger väldigt bra. Men Kevin var bäst, han var mest färdig, och han har också utvecklats lite.
Får man inte vara med i Idol för att man varit med i melodifestivalen, dessutom i ett annat land, ska man inte heller få vara med om man spelar i ett band och kanske har många spelningar på fester och liknande, för då har man ju mer erfarenhet. Och I Fame Factory var det ju faktiskt i alla fall 3 stycken som haft musikkarriärer tidigare, plus 2 låtskrivare. Dom fick vara med ändå och det var inte så mycket tjafs om det vad jag kommer ihåg.
Om tex Måns Zelmerlöv sökt till Idol igen för att göra ett nytt försök med en musikkarriär hade det varit en helt annan sak, eftersom han då haft en karriär redan.
Nej, det blir bara löjligt! Kevin är vinnaren av Idol 2008, och han förtjänar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback