Jul och julkurs

Så har det varit jul igen, och eftersom jag inte har varit så mycket på internet eller vid datorn överhuvudtaget dom senaste dagarna är det snart nyårsafton när jag ju skriver.
Julen var väldigt lugn. Vi skulle fira den 23 eftersom mamma jobbade på julafton. Mormor och morfar skulle komma, men syrran var så pass förkyld så dom ville inte det. Så det blev bara jag, syrran och föräldrarna. Vi sprade julklappsöppningen till julafton och öppnade på förmiddagen.
Jag fick en bok som jag ville ha, Dhjingis Kahn`s hemlighet av Clive Cussler, The Script, den skivan är superbra. Lyssnat ganska mycket på Youtube och upptäckt hur jäkla bra dom är, och skivan är verkligen jättebra. Har lyssnat rätt mycket på den.
Jag fick också ett halsband av syrran, hon tänkte på mig :)




Fick en häst också, av K. En ardenner, eller clydesdale eller vad det nu är. Som tyvärr bara är ca 5 centimeter hög....
Men, som syrran sa, jag ville ju ha en häst... Men gärna en som det faktiskt går göra nåt med.... Även om den är ganska fin... :)


Sen blev det ju som alltid pengar, det kan man aldrig ha för lite av. Jag skulle behöva jättemycket nu... Eller i alla fall bra mycket mer än jag har, även om jag inte är pank...
Blev presentkort på linser också, också bra att få. Och lite andra grejer.

Haft julkurs också. Eller inte jag som haft den, men jag var på kurs i körning. Inte kört på typ ett år så det var bra att få vara med på kurs. Kändes att det var ett tag sen jag körde, så det var ju bra att få köra lite. Var bara jag som anmält mig så det blev typ privatlektioner. Men eftersom det bara var jag var det ju ändå bra att det faktiskt blev.
Hoppas det blir nån mer kurs till våren och att man kan vara med då också.
Första dagen körde vi ut. Och det kan hända ganska mycket när man är ute och kör. Vi körde till Ica Maxi, och på vägen dit mötte vi 3 bilar. Sen när vi kom till Ica Maxi var det en traktor till höger om oss när vi skulle vända, som körde efter oss typ halva vägen, sen där i kurvan vid bostadsområdet kom en bil igen. Men den stannade och det gjorde tydligen traktorn också. Men då, då hade vi en skoter efter oss istället. Men den körde inte efter oss så länge innan den svängde av, men sen hade vi den en liten stund efter oss igen nån minut senare. Som tur var blev inte ponnyerna rädda, men vi viftade väl lite med våra händer både jag och P för att skotern skulle sakta ner.
Så det kan bli riktigt händelesrikt när man är ute en sväng... Det har aldrig hänt så där mycket när vi varit ute förut. Vi har typ mött några gående....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback