Idoler på ICA

Läste i Norran i början av förra veckan, eller om det var slutet av veckan före kanske, att Kevin skulle komma till ICA MAXI söndagen den 28 december. Tänkte att det ska jag gå på, för jag ville se Kevin. Syrran och K ville också med. Under förra veckan nån gång hade dom en annons i Norran om det och då fick man veta att även Robin B och Alice skulle dit. Tyckte det kunde vara kul att se Robin också, då jag gillar han.
Vi var väl där vid 20 över 3 tror jag och då var det väl ett antal där framme vid den lilla scenen, sen blev det bara fler och fler. Väntade ganska länge kändes det som, men sånt där börjar väl aldrig i tid...
Han som pratade innan dom fick sjunga tyckte att vi var den snyggaste publiken, men det får väl alla höra. Det är ju liksom standard på nåt sätt, att man säger sånt där på varje ställe :)
Robin och Alice sjöng en låt var, Robin sjöng Mercy och Alice Unwritten. Sen kom Kevin och sjöng typ halva Gimme, Gimme, och sen såklart With every bit of me.



Killen där som presenterade dom pratade lite med dom innan det blev nästas tur. Robin hade lärt sig det typiskt norrländska "shjo" eller hur man nu ska stava det, det går ju liksom inte. Det är alltid lite roligt när folk som inte kommer från Norrland (och då tänker jag faktiskt på folk här uppe, även om man kanske använder det i Sundsvall också, vad vet jag..) säger "shjo". Robin höll ju såklart med om att vi var den snyggaste publiken, men man kan väl inte göra annat.
Han hade önskat sig ett skivkontrakt och ledighet i julklapp, och ledigt hade han fått i alla fall. Jag hoppas han får skivkontrakt snart, för jag tycker han är bra. Han har väldigt bra röst.
Jag tycker han hade valt en bra låt, inte för att jag gillar Mercy med Duffy, men han gör den bra.
Alice gör ju Unwritten rätt bra också.
Jag tror Robin fick mer applåder och rop än Alice, men mest av alla fick ju självklart Kevin. Men han är ju så bra. Det var lite skillnad på dom. Nu hade ju Robin en ganska lugn låt där man kan stå stilla, men Kevin rörde mest på sig. Men det är kul att dom ändå är så pass entusiastiska för en så pass liten publik. Men det är ju ändå en publik. Nu vet jag inte hur många som var där och såg dom, men det var säkert några 100 skulle jag kunna tänka mig. Och självklart mycket småtjejer, men några lite äldre också, så det var ganska blandat. Och både killar och tjejer,
Norran hade ju så klart skrivit lite om det. Och så ahde dom frågat några varför Kevin var så bra. Nån gång vill jag få den frågan om nån artist. För jag kommer var den enda som säger " han/hon/dom sjunger så jäkla bra" och inte "för han/dom är så snygga". Det är ju faktiskt rösten man i första hand tycker om!

Nu längtar jag till Kevins skiva kommer, och att få gå på konsert och se han. Jag hoppas han blir bokat till Stadsfesten, han skulle dra jättemycket folk och mycket ungdomar. Och han bor ju faktiskt hyfsat nära Skellefteå, än så länge... Men han är ju ny och väldigt aktuell.
Och jag hoppas man får höra mer av Robin också. Jag tror det skulle gå rätt bra för han.

Kommentarer
Postat av: Toffs

Att svara jakande på inandning är något vi från Västernorrland också gör, håller med om att det är svårt att hitta nån stavning...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback