Eragon

Såg Eragon igår på en Canal+ kanal. Ett tag sen jag såg den faktiskt. Jag tycker den är rätt bra, och hoppas det blir film på andra boken snart. Eftersom det nu finns 3 böcker så borde ju dom också bli film tycker jag.
Jag tycker faktiskt inte att Eragon är så fasligt lik Sagan om ringen. Nån tyckte ju att dt var typ Sagan om ringen light. Men SoR var väl typ först, så det är klart det är många fantasyhistorier som på ett eller annat sätt mer eller mindre liknar SoR. Men det är väl inte så konstigt. Många har nog inspirerats av Tolkien. Jag har gjort det, men min(a) berättelse(r) är ändå min egen historia.
Kände att jag faktiskt måste ändra lite på min historia när jag såg Eragon, så jag kan skicka in den igen. Började lite grann i förrgår tror jag det var. Skrev ny prolog. Kan inte ha sparat sist jag skickde, så jag vet inte riktigt vad jag skrev... Lite synd... Annars hade det ju bara varit att lägga till lite grann.... Men jag kommer typ inte ihåg nåt av det...
Ska ändra lite mer i själva historien också. Sen är det bara hoppas att dom vill ha den den här gången. För det finns ju faktiskt 4 delar till. Vore ju inte så kul om jag skrivit allt vara för mig..

Men för att gå tillbaka till Eragon. Så gillar jag den berättelsen. Jag tycker han gjorde det bra eftersom han skrev den som typ 16-åring. Inte alla som skriver så bra när dom är så pass unga.
Men det ändras ju alltid lite när man gör film, och lite stör man sig ju alltid på. För en del saker är det ju ganska stora skillnader på. Men man gör ju sällan boken rakt av så nåt ska ju alltid ändras eller läggas till..
Men jag tycker ändå filmen är bra också. Får se om den visas igen snart.
Skulle egentligen på bibblan idag och låna senaste boken, men jag glömde faktiskt bort det... Får gå dit nån dag och låna boken. För jag har ju läst dom två andra så jag måste ju läsa den också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback