Åkt av vägen

Var till en kund igen idag. Var dimmigt på ditvägen och inte allt för roligt att köra, men jag tog mig dit i alla fall. Blev lite sene ftersom jag glömde min börs och för dimman. Sen var det lite rymningar, en häst lämnade gården, men gick bara över till grannen, och den andra sprängde hagen men rusade in i en annan så han var väl relativt lättfångad.

På vägen hem åkte jag av vägen. Och det var inte där jag i så fall trodde att det skulle hända. Nej, det var på Skelleftehamnsleden. Vet itne riktigt vad som hände. Måste ha kommit lite för långt ut och kommit åt nån hal fläck för plötsligt åker bilen ut mot mitten av vägen, sen svänger jag tillbaka och bilen åker tvärt mot kanten sen ut mot mitten lite igen och sen i diket. Tur att det var mycket snö, för det stoppade ju bilen. Har det inte varit snö hade jag väl i och för sig kanske inte kört av vägen, men hade det inte varit för snön hade jag förmodligen åkt in i ett träd. Och då ahde det blivit mycket värre. Jag skadade mig inte nu, och det hände inget med bilen heller. Det kom en karl och en kvinna och undrade hur det var med mig och han ringde efter bärgning. Det var bra för jag vet inte ens numret dit, men nu har både mamma och pappa lagt in det i sina mobiler. Han som kom och drog upp bilen var trevlig och undrade hur det hade gått för mig. Mamma och pappa kom också eftersom jag ringde och sa att jag åkt av vägen. Just innan bärgningen kom kom det en bil som stannade framför mig och det var nån som gick ut men satte sig i bilen igen när den såg att bärgnin just kom. Men det är ju bra att folk stannar i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Lii

Vad obehagligt. Vilken tur att det gick bra i alla fall. Ja, ibland har man tur att folk stannar och vill hjälpa till. Många gånger bryr de sig ju inte.

2008-12-05 @ 22:24:21
Postat av: Louise

Tur att det gick bra iallafall! Jag körde ju av vägen förra vintern och den rädslan sitter i än!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback