Tur att man är tidig

Ibland är det tur attt man är tidig till jobbet. Och att man kan sova där...
Nästa helg blir det tredje helgen på rad jag kommer sova på jobbet. Men det ä tur att den möjligheten finns, för man sparar ju lite tid och får, förhoppningsvis sova lite mer, och just nu är jag egentligen utan bil då min läker olja, invändigt.
I fredags jobbade jag kväll. Det var nästan 230 personer, men det gick mycket bättre än jag trodde att det skulle göra. Men jag hade ju hjälp med disken, av en till diskare och "v", så ibland var vi ju faktiskt hela 3 stycken. Så det flöt faktist på ganska bra. Men det var en jäkla massa glas, och det märktes. Ett tag kändes det som man var typ översvämmad med glas. Nä kanske inte riktigt, men det var väldigt mycket glas, och det kändes som vi inte skulle komma ikapp. Men det gjrode vi till slut i alla fall.
Och jag behövde inte jobba jättelänge, vilket var väldigt skönt eftersom jag började kl 7 igår morse.
Vi skulle alla ha svarta skjortor i fredags så jag tog min med trekvarts ärm. Kändes lite konstigt att ha den när man skulle diska, men jag fick i alla fall inga fläckar vad jag vet. Däremot blev jag lite blöt, men det går ju inte att komma ifrån, och det hade jag blivit även om jag haft t-shirten och förklädet. Stod lutat mot bänken när jag sorterade besticken och det var då jag blev så blöt, eftersom det inte rinner undan på den bänken, eftersom det är en vanlig bänk, och det blir typ en pöl där. Några av dom jag jobbade med då tyckte jag var jättefin i min skjorta och trodde nästan jag också skulle servera. Tänk om en annan kunde tycka det nån gång när man har den skjortan. Men det blir ju så sällan :)
Igår morse då när jag skulle stämpla in så var repan släckt, och när jag öppnade dörren till köket var det svart. Så jag var tvungen att ringa och väcka mamma och fråga om det var imorgon (natten till idag) man ställde om klockan. Men L som hade frukosten var bara sen. Som tur var. Jag började plocka fram lite och tänkte att jag ger henne till 5 över 7. Och just som jag skulle försöka få tag på nåt nummer så kom hon. Hon hade stängt av väckarklockan och sen somnat om igen. Så det är tur att jag alltid är tidigt :) Så hann i ju få ut allt ändå.

Igår var jag och M ut. Och jag slog rekord igen. Såg flera som jag jobbar med och 2, 3 som gått på samma skola. Kanske är dit man ska gå och inte på Station för att man ska få se folk man känner. HAde velat se en annan också, eftersom jag så sällan träffar han ute, men den kvoten är väl fylld :) Har ju sett han en gång ute i år, och på festivalen då. Jag bruka ju se han typ en gång per år., så då har jag ju redan sett han alla gånger :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback