Plast - präst. Och is

I onsdags när jag jobbade så hade S frukost. Och hon var på jättebra humör eller väldigt trött. För hon skrattade jättemycket. M och jag tyckte båda att hon skulle gå och lägga sig när hon kom hem. För det blev bara värre och värre. Så hon verkade faktiskt lite trött där mitt på dan eller nåt.
När jag tog några av bläcken som användes till äggröra/bacon/prinskorv så hade det fastnat plastfolie och jag undrade typ vad hon gjort. Och eftersom hon hade frukosten så fick ju hon ta på sig det. Hon hade väl haft för varmt.
Och där mer mot lunchen eller vad det nu var, så hittad ejag mer plastfolie som hade fastnat. "S, vad har du gjort med plasten?" frågade jag. Och hon hörde "S, vad har du gjort med prästen?" Vad vi skrattade! Och hon mest såklart. Så fel man kan höra ibland...

Idag har det regnat hela dagen tror jag. Och säkert en del under natten också. För det var glashalt på gatan idag när jag skulle gå till bussen. Och bussen kunde knappt köra på smågatorna här. Det var bara is. Vi behöver inte gå till nån skridskobana. Vi kan åka på gatan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback