En till rosett

I onsdags var det tävlingsdags igen. Den första för veckan. Blev ju faktiskt två gånger denna vecka. Och om typ 2 veckor är det kurs...
Nu har jag min andra prisrosett i precision. En andraplacering igen. Men det är ju inte så svårt, vi var ju bara 3 i den klassen. 4 förra gången. Så det är bara lite lättare än i ridningen :) Men jag är nöjd med min åttonde- och sjundeplacering. Har ju bara tävlat i dressyr två gånger.
I går tävlade jag i hoppning för första gången. Faktiskt med LaVena och det gick riktigt bra, så jag ska nog välja henne nästa gång också faktiskt. Vet ingen placering än men jag hoppas det sitter uppe imorrn. Hamnar väl nånstans i mitten skulle jag tro. Hur som helst tycker jag det gick väldigt bra, så jag är nöjd vilket som. Kunde säkert ha ridit lite fortare i omhoppningen, men jag ville inte rusa. Får ta nåt mer åt det hållet nästa gång istället. Bara synd att jag måste vänta så länge.. Nu blir det ju inget tävlande, i vare sig precision, dressyr eller hoppning förrän nån gång nästa termin. Man skulle haft en häst att tävla med, nu när jag kommit igång.... Men även om jag skulle ta grönt kort, löns de tju inte så mycket om jag ändå itne har nån häst att tävla med...


Igår jobbade jag kväll. Det var typ 4 födelesdagsfester. 3 på hotellet och en på konferensdelen. Jag var på den sistnömnda. Och det var ovanligt lugnt. Typ en som köpte i baren, så det blev inte typ 50 extra glas, och man ahde tid att sitta! Det brukar man typ aldrig ha, det brukar mer vara, nu måste jag sitta en stund. Det var faktiskt väldigt skönt.
Det var mindre kul att det ändå blev sent. Slutade typ 2 i natt. Och började halv 8 i morse, så jag har väl sovit kanske 3 timmar och en vkart eller nåt. Sov hos syrran, men det hade förmodligen blivit nåt liknande om jag sovit på hotellet. Jag sover inte så bra där har jag märkt. I alla fall inte när man bara får sova några timmar... Man väntar hela tiden på att alarmet ska ringa, och tänker på att snart måste man upp igen... Men om inte hunden snarkat så hade jag ju sovit bättre! Och somnat fortare om jag tagit bort hamsterns hjul tidigare.
Och det ska jag säga (även om dom inte gjrode nåt), jag ska aldrig ha en kille som har spindel, fast då skulle jag väl inte behöva ha den i närheten av mitt huvud när jag ska sova, eller en ödla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback