Stalljour och travlektion

Hade stalljour i lördags. Hade visst varit lite kaos på morgonen hörde jag av K som jag hade med. läste en liten lapp som S hade skrivit också. Några hästar hade varit lösa och några grimskaft var sönderslitna. Hela stallgången var full av spån och hästbajs, så nog anade man att det varit lite aktivitet på morgonen när man kom dit. Gick rätt bra att mocka eftersom vi var 3 stycken, så vi hann sopa ordentligt också. Eller det var jag som sopade :p Var klar med mockning och sopning ganska tidigt så det blev att vi fyllde höpåsarna före lunch, så efter lunchkraften var det ju inget att göra. Inte ofta man är så uttråkad. Såg några som red, läste tidningar... Gick fram och tillbaka en hel del, men det blir ju lätt så när man inte har nåt att göra...
Var några stycken när vi skulle ta i hästarna så det gick hyfsat fort. Annars tar det ju en evighet när man bara är två. Det har jag rpovat på, fast då kom det några till efter en kvart, tjugo min som tur var.

Hade travlektion igår. Nu vet jag ju i alla fall vad det kostar. A trodde att jag skulle vara i lektionen efter mig, som förmodligen inte kommit lika långt, men då jag kört lite tidigare fick jag ju hoppa in i den här gruppen. Lite efter är man kanske, speciellt vad gäller selning, men så farligt efter är jag nog inte ändå. Tack vare att man kört en del.
Fick köra på tre volter kan man väl säga. Kom lite snett ibland och körde på konerna, men ibland höll jag ut ganska bra ändå. Det gäller ju att känna av när man ska svänga, sen ville väl ponnyn gena lite ibland också tror jag. Men det fixar sig ju, är ju abra att träna lite på. Och jag har ju mest kört på raksträckor och sen vänt och kört tillbaka. Tex när jag fick köra travträning en gång när jag skötte F:s häst och fick köra en annan som stod i det stallet.

Blir ltie förvånad ibland att folk känner igen en och kommer ihåg vad man heter, och inte tror att man är syrran, men hon har ju inte varit där på ett antal år.... Som K igår. Har inte sett henne så mycket dom senaste åren och det är länge sen jag hade henne som ridlärare. Att G komemr ihåg en är väl kanske inte så konstigt, för henne ser man ju varje onsdag typ. Nu har jag ju varit där i nsätan 17 år, så på ett sätt är det ju ändå konstigt om dom inte komme rihåg en. Och folk borde ju känna till en till utseendet åtminstone.. Men det är lite kul att dom fortfarande kommer ihåg vad man heter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback