Ishotellet

For till Gällivare i fredags och hälsade på våran faster. Fick med mig en halv garderob, nja, men nästan :) utan att ens ha gått i en affär. Fick köpa av henne en tröja och så fick jag en till tröja, en klänning och et tpar byxor. Pluss lite bestick och nån typ av tyg underlägg eller nåt.  Så det var inte helt fel :)
På söndagen for vi till Ishotellet, och det får vi göra om nån gång. På utsidan var det inte särskilt märkvärdigt, men på insidan var det jättesnyggt och mycket att se. En del rum var jättefina och mysiga, och i pelarsalen hade dom en snygg kristallkrona i is. Tyvärr kan man ju inte ta kort på allt... :) Vi gick först en guidad tur och sen gick vi själva. Och det var bra, för man vi såg ju ändå inte allt. Alla rum vill man väl kanske inte gå in i, för en del liknar väl säkert varandra, men det var som sagt mycket att se. Och dom ändrar ju insidan varje år, så det ska nog bli att fara dit nån mer gång och se hur det ser ut. Det var i alla fall helt klart 120 kr, eller vad det nu var det kostade.
Som vanligt var i ut en sväng på lördagkvällen. Det är som en tradition typ. fast vi gör ju det när vårna faster kommer hit också. Har nog mer eller mindre alltid gjort också.. gick ju pubrunda när vi var 7 och hälsade på henne :)
Tyvärr for vi ganska tidigt på söndagen för dom ringde på lördagen och ville att jag skulle jobba. Ändrade mig lite sen, men samtidigt vill man ju jobba det man får... Men ibland måste man ju säga nej... Som tur är blir det ju inte så ofta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback