Skackel på rymmen

Hade avslutning på körningen idag. Först fick vi ta isär sele och huvudlag för att sen sätta ihop det igen. Inte allt för mycket att ta lös, men ändå tänka till lite när man satte ihop det igen. Speciellt huvudlaget. Bettet får ju inte vara åt fel håll och sånt där. I verkade tycka att det var lite svårt med huvudlaget :)
Fick köra precision sen, vilket ju alltid är kul. Fick tävla med varandra. Hade först Guten, men efter lite uppvärmning hade jag en skackel (hur det nu stavas) på rymmen. Kom just ut från hörnet på "kortsidan" och manade på han och han får iväg. Han tänka att vad tog det åt han, innan jag såg att högra skackeln släpade i marken. var knappast särskilt kul fr han. Som P och H sa var det ju tur att det var jag som körde och inte barnen.. Och att det var Guten, för han var väldigt lugn. Det hade inte Sarek och Ossika varit...
Hade L-hinder som det gick ganska bra med. Första gånge tog jag det i skritt och då gick det bra, andra gången, tänkte jag prova i trav men då kom jag lite för lågt in och lite för fort så jag åkte över med vagnen istället.
Andra gången vi körde slog jag första grundomgången med 7 sekunder och andra omkörningen med 2 sekunder, plus at tjag var felfri då.  Så det var roligt. Få sekunder är lång tid när det handlar om fart. Synd att man måste vänta till hösten för att få köra igen, men jag ska få köra M´s lilla ponny nån gång. Annars glömmer jag väl bort hur man selar :) Tycker det är så kul att det är en Tuva-ponny :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback