Inget mattegeni direkt

Gick hyfsat på mattelektionen igår. Men det är klart man fastnade lite. Och bråk är verkligen inte min starka sida.
Räknade lite hemma idag, och självklart fastnade jag en del. Som sagt, bråk är inte min starka sida. Tycker inte det är så jäkla lätt när man ska förkorta och skriva om och så där. Speciellt inte när man måste bryta ut först. Och bryta ut är inte alltid så lätt det heller. Så lite problem fick jag ju. Men det var ju inget oväntat. Det är det nästan däremot om jag inte skulle fastna lite.
Hade en diagnos också som skulle räknas. Som jag hade glömt bort, men vi fick till imorrn på oss. Men jag höll på att glömma den idag också, men nu är den gjort. Hur många rätt man sen har är en helt annan sak.
Inte är man då nåt mattegeni precis.. Tänk om det kunnat få vara bara lite lättare... Jag behöver inte vara bäst, men lite bättre hade det ju gärna fått gå. Då hade man inte behövt känna att det här kommer inte funka. Blir lite extra matteräkning imorrn också då jag har lite på fysiken att räkna. Får se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback