Gällivare

I fredags åkte vi till Gällivare med K, hennes dotter och en kompis till henne.Stannade aldrig så vi kom dit ganska fort ändå. Vi kom fram vid 9 eller nåt sånt tror jag. Bytte kläder och så gick vi till öltältet som fanns vid torget. Ett band som heter Just 4 fun spelade. Dom var bra och det var en del låtar man både tyckte om och kände igen, men inget jag vill dansa till. Men B drog iväg mig en gång i alla fall, fast särskilt entusiastisk såg jag knappast ut. Men jag vet inte om jag var sås ugene gentligen på att gå ut, och så började jag bli trött. Dom spelade I doon´t want to be (Gavin DeGraw), och sjöng lite fel på några ställen vad jag och syrran hörde. Sen var det nån annan låt också vi tyckte lät lite fel. Men det är väl sånt som händer... fast man stör sig ju lite på det ändå.
I lördags for vi till Sandviken och badade. Det var nån som skulle hängflyga efter en båt, men han drog sig ur, han vågade inte. Men det skulle inte jag heller ha gjort, så jag klandrar honom inte! :) En annan kille hängföygde istället. Det är säkert ganska häftigt när väl är uppe i luften, men jag skulle inte våga ta mig dit. Tyvärr drog molnen ihop sig, och det började åska och så började det droppa lite i regn när vi for, så vi var bara där i 2 timmar eller nåt. Badade aldrig heller för det var så kallt i vattnet tyckte jag.
På kvällen hade vi tänkt grilla men det blev att gå på indiska restaurangen istället. Dottern till en av C:s vänner kom också dit och sen gick jag med henne till en fest, Syrran följde inte med för hn mådde inte riktigt bra. Jag och S var på festen en liten stund sen gick vi till öltältet och var där en stund och sen gick vi till puben fast det egentligen inte löntes för dom stängde snart och så var det jättemycket folk så vi skulle ändå inte ha kommit in.
På två dagar drack jag mer än vad jag annars gör på ett år, eller kanske snarare två... Ett glas cider, en klunk starköl, en klunk rödvin och så lite cider igen. Cidern var okej, men varken rödvin eller öl tycker jag om, det har jag smakat förut och faller mig helt enkelt inte i smaken.
Igår gick vi på stan en stund, provade lite lotter men jag vann inget. Men C och syrran vann varsin toblerone. Och nu har syrran ätit upp den så jag fick inte smaka... :) Skulle åka karusell med S men hon kom till stan så pass sent så det blev inte.
Igår blev det dock att grilla innan vi for hem igen. Köttet var lite för mycket grillat, i alla fall på ytan, men det gick äta i alla fall :) Provade majskolv igen också, och det var ganska gott, godare emd lite salt på. Så vi får väl köpa den nån gång när vi ska grilla. Tyckte inte riktigt om det när jag åt det för några år sen, men nu gick det bra :)
Bilfärden hem stannade vi bara en gång så det tog inte så jättelång tid heller. Skönt att vara hemma igen, även om det är kul att åka bort. Men borta bra, hemma bäst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback