Hur kan man känna igen sånt man inte sett?

Det har hänt ett antal, gånger och det komemr säkert hända flera gånger till.
Ibland kommer man ju på att man faktiskt sett filmen förut, det har hänt ett flertal gånger. Men när man vet att man inte sett filmen förut, hur kan man då känna igen nånting i filmen och vet att man sett det förut? Och det är ju inte bara, jag känner nog igen det här. För en del filmer liknar ju faktiskt varandra. Utan det är mer att veta att man sett det förut. även om det nu är så att man vet att man itne sett filmen förut.
Som Avatar till exempel. Jag och syrran skulle se den på bio men det blev aldrig av. Sen köpte hon och sambon den och vi skulle se den, men det blev så att jag såg den med en kompis istället när jag hälsade på henne.
Som när Jake Sully första gången fick sin Avatar-kropp och lämnade stället, var ju i och för sig inte särskilt oväntat, men jag förstod att det skulle hända och jag kände igen när han sprang därifrån- Jag kände också igen slutet. När när den där striden är slut och Jake ligger i, ja vad man nu ska kalla det, barack? och har vaknat och öppnat luckan och fallit ner på golvet för att luften är slut. Och Neytiri springer dit. "Jake? My Jake?" Och när hon ger honom syrgasen och lägger handen på hans kind och han gjorde väl samma med henne, och dom sa "I see you".
Jag har inte sett filmen förut. Det där finsn inte med i nån anna film jag ahr sett, men jag vet att jag har sett det. På nåt sätt har jag sett det förut. Och vad jag vet är det inte med i trailern, som jag ändå knappt sett.
Jag tror att jag känner igen några saker från Prince of Persia som jag såg igår. och det är ju första gången jag ser den. Visst visste man ju att vissa saker var med i trailern, men om jag känner igen nåt som inte är med i trailern då?
Har ju som sagt varit andra filmer också,när man kännt igen nåt fast man vet att man aldrig har sett filmen förut.
Hur kan man känna igen nåt man inte sett förut, ha en stark känsla av att man sett det redan nån gång, när man egentligen inte har det.
Nån som har en bra förklaring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback