Hästjobb?

När jag kolalde mailen idag hade jag fått ett mail om ett hästjobb på ett lösdriftsstuteri. Det stod inte så mycket mer än vad det fanns för raser där och vem jag skulle prata med men jag ringde i alla fall. Nu hade hon inte ritkigt tid att prata så jag ska ringa imorrn istället. Så får man se lite mer vad det är för nåt, vad jag ska göra och vilken lön jag kan få. Och kanske om jag kan ta med hunden. Fast det kan ju samtidigt bli ltie svårt när den är så liten... Annars får jag väl helt enkelt lämna den hemma då.... För den är ju bokad även om jag inte hämtat den än. Om det nu blir några valpar. Vilket jag förhoppningsvis får veta att det blir inom närmaste dagarna.
Sen beror det väl lite på när jag ska börja och sånt där också.
Men om stället är där jag tror att det är så är det väl ca 30 mil bort, så då kanske man kan åka dit nån helg och kolla lite vad det är för nåt och om det kan vara nåt för mig.
Det är så länge sen jag la ut den där annonsen om hästjobb så jag trodde inte jag skulle få nåt mer svar på den, även om det inte var många jag fick men.... Sen blev det ju bestämt att jag skulle köpa hund så då la jag liksom det där på hyllan. Nu vet jag inte riktigt, men jag vet ju heller inte om det verkligen blir nån hund än. Sen får vi ju se. Det ska ju vara en bra lön för att jag ska kunna ta det också. Men vi får se imorrn vad hon säger, så får jag fundera lite på det.

Kommentarer
Postat av: Mochride

Kul att det kom ett sånt mail. Hoppas du får bra information, och att lönen är bra. Det ska ju helst löna sig att åka iväg en sån bit också. Blir kanske lite problematiskt med hunden, men det löser sig säkert. Hur som helst ska du ju bestämma dig för om du ska ta jobbet eller inte först.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback